Klatremesteren Støren

Postet av Støren Cykleklubb den 7. Mai 2019

Støren CK ønsker å prøve ut et konsept bestående av 4 sentrumsnære klatringer på Støren lørdag 18. mai. Start fra Bjørgen treningssenter/Rema kl. 10.30.

Det vil bli fellesstart på alle motbakkesegmentene med maksimaltid for å unngå for lang ventetid for de raskeste rytterne. Arrangementet er åpent for alle, men vi understreker at det kun er trening.

Bakkene som skal sykles er Furukollen, Flatreitan, Skårvollmarka (bilde) og Høstvollen. Alle bakkene er på ca 15-20 min. pluss/minus. Det kan bli noe endringer pga føreforhold. Det er grusveier og sykkeltype er valgfritt, men vanlig racer anbefales ikke.

Bakgrunnen for dette konseptet er de nye kravene til vakthold i forbindelse med sykkelritt, og denne formen for arrangement minimerer dette behovet drastisk. Og når forholdene ligger så til de grader til rette for et slikt konsept som på Støren vil vi gjøre et forsøk.

Klubben ønsker ryttere fra alle klubber velkommen til å delta for å teste ut om denne formen for sykkelritt er liv laga i fremtiden, men vi vil minne om at det i denne omgangen kun er trening uten vakthold og tidtaking.

Oppmøte før kl 10.00. Ingen deltageravgift!

Ruta på Strava